۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه | By: oxtay

آتلانتیس شهر گمشده

ماجرا از این قرار است که یک مهندس پرواز بریتانیایی که مشغول ور رفتن به گوگل ارث نسخه 5 بوده ( که اطلاعات کف دریاها را هم دارد ) با نکته جالبی برخورد کرده است. در نزدیک قاره آفریقا حدود 600 مایل در طرف غرب جزایر قناری طرحی شبیه یک شهر با خیابان هایش دیده می شود. و جالب اینجا است که اندازه این خطوط با سایز دیوارهای واقعی برابری می کند.

آتلانتیس شهری افسانه ای است که افلاطون برای نخستین بار از آن نام برده. گفته می شود که این شهر در جایی نزدیک شمال آفریقا (تقریبا همین جایی که این خطوط دیده می شوند) قرار داشته است. تصور می شود که این شهر به صورت ناگهانی به زیر آب رفته و ناپدید شده است و به همین علت شهر گمشده نام گرفته.

افراد زیادی معتقد هستند که آتلانتیس زاده تخیل افلاطون است. اما صدها سال است که افراد زیادی هم به دنبال این شهر گمشده می گردند.

اما وقتی اسم آتلانتیس به میان می آید گوگل کل ماجرا را انکار می کند. گوگل رسما اعلام کرده این درست است که نرم افزار گوگل ارث باعث کشفیات فوق العاده ای شده است. از جمله کشف یک جنگل جدید در موزامبیک که باعث پیدا شدن گونه های جدیدی از حیوانات شد. اما این مورد یک «ساخته مصنوعی» است که هنگام جمع آوری تصاویر به وجود آمده است. اطلاعات کف دریا توسط قایق هایی جمع آوری می شود که از سونار استفاده می کنند. این خطوط اثرات حرکت قایق هنگام جمع آوری اطلاعات است.

شما این توجیح را قابل پذیرش می دانید؟ نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این واقعا یک اشتباه فنی است یا اینکه ما داریم به آتلانتیس نگاه می کنیم؟ 

در واقع آتلانتیس و برج بابل دارای رقابت تنگاتنگی بر سر تاریخ دارند! کدام یک اولین محل اقامت انسان ها میباشد؟

طبق نظریه افلاطون این جزیره که میخاست به سر زمین آتن حمله کند اما مورد غضب خداوند زئوس قرار گرفت و طوفانی به درازای یک شبانه روز آنرا زیر آب برد...!
 شاید این طوفان مانند همان طوفان برج بابل بوده است(یعنی بمب اتمی!)

0 نظرات:

ارسال یک نظر